راز های ما

نا گفته ها بسیارند و ناگفته رازها بسیار تر
راز های ما

به سراغ من اگر می آیید
،نرم و آهسته بیایید، مبادا که ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من‌!
به یاد سهراب سپهری عزیز

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۴ - شیمیایی نمونه
    عالی
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۲ - شیمیایی نمونه
    عالی


 «وظیفه شعر این است که به انسان‌ها کمک کند زندگی کنند.»

 «تخیل تنها قدرتی است که انسان با آن بر طبیعت برتری دارد» و شعر عالی‌ترین نوع بروز این قرت است. «والاس استیونس»، شاعر آمریکایی قرن بیستم 

بین تمام نظرات من با این دو نظر بیشتر موافقم 

در مورد نظر اول نمونه ى بارز و عالى این نوع شعر را ما در شعرهاى مولانا مى خوانیم واقعا با شعرهاى مولانا مى توان متفاوت زندگى کرد
پیشنهاد مى کنم به لینک  زیر سر بزنید توضیحات شعر مولانا رو گوش کنید و زندگى خود رادگرگون کنید.
و در مورد نظر دوم باید بگویم که این براى من ملموس تر است من باید تخیلم و حسم را در شعر بروز دهم و نمى دانم شما تجربه گفتن شعر را دارید یا خیر اما چنان در زمان گفتن شعر بشاش و رها مى شوم که دوست دارم تمام لحظات زندگى ام همانطور باشد کلمات خودشان به ذهن هجوم مى آورند و تو یک اثر هر چند خوب یا بد خلق مى کنى و خالق چیزى بودن چنان فوق العاده است که حاضر نمى شوى آن را با چیزى عوض کنى!!
این از من حالا شما هم میتونید نظر بدید که اهمیت شعر در زندگى چیست؟؟
موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۶
رویا رویایى

نظرات  (۲۱)

:)
پاسخ:
:) لبخند تقدیم به مرد خانواده:)
من واقعا یکم توی شعر سخت سلیقه هستم و دلیلش رو نمیدونم ولی چیه

شعر نو که کاملا به فناست از نظرم جز یدونه شعری که از مشیری خوندم (صحن دکان داشت توش اسمش رو نمیدونم)

شعر کلاسیک(حالا از معاثز ها هم) هم خیلی کم یکی دوتا حافظ و 3 یا چهارتا از مولانا و یه شعر توی قالب ترانه از سیمین بهبهانی خوشم اومده!

البته بودن بیت فرد هایی که گهگاهی خوشم اومده
پاسخ:
نظرتون محترمه:)
معاصر البته
البته شاید حسودیم میشه به شعرا و به خاطر این باهاشون حال نمیکنم خخخخ
پاسخ:
خخخخ اینم یه جورشه:)
نظر منم بیشتر نزدیک به نظر اوله ...
من بیشتر شعر میخونم تا اروم شم !
پاسخ:
آفرین حسنا آرامشى که در شعر هست مفهومى عمیقى که تنها با کلمات مختصر حتى در یک بیت به اندازه یک عمر بهت درس میده حکمتى که توشعره مثل شعر هاى سعدى عشقى تو شعر حافظه شعر سپید شاملو اصلا مگه میشه بدون شعر زندگى کرد
شعر واقعا هم با روح آدم بازی می کنه!! حتی خواننده اش باشی !!حالا حس کنید که خالق اون اثر چه شور وشعفی درش ایجاد میشه !!!

بهر حال گفتنی نیست !! یه حسه !!!! 


اهمیتش اینکه واسه خیلی ها !!!حذف شعر از زندگی !!!مساوی !! دل مردگی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چرا گفتم خیلی ها !!چون هنوز برخی هنوز با شعر مانوس نشدند و تا لذتش رو تجربه کنند و از دور ازش دوری می کنند!!!!!


یه شعر به آدم جان می دهد !!! انگیزه می دهد!!!هدف می دهد !!!!
انقلاب ایجاد می کند !!!!! جامعه رو دگر گون می کنه !!!!

در یک کلام انسان سازه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
احسنت آقا وحید انسان سازه احسنت آفرین بسیار عالى گفتین مخصوصا مولانا که آدم میگه اون آدم کجا ما کجا
چه چیز هایى رو که درک مى کرده و ما الفباشم نمیدونیم 
اهمیتش همونقدره که اهمیت آب و غذا :) و البته هوا :))
پاسخ:
کاملا درسته شعر مثل اکسیژن براى نفس کشیدن روح:)
من شعر نمیتونم بگم
ولی بعضی از شعرا خیلی بهم ارامش میده انگار از دل من میگه مث شعرای تو یا فریدون مشیری یا سهراب اینا رو خییلی دوس

پاسخ:
آره بعضى شعرها از دل مى گن قبول دارم مرسى از لطفت:)
۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۰۰ سایت تفریحی چفچفک
نظرم منم با بالایی یکی هست
پاسخ:
ممنون از نظرتون:)
خوب ولی فونتش اذیت کرد!
پاسخ:
فونتش فونت همیشگیه!
من وقتی شعر می نویسم و می خونم حس خوبی دارم :)
با نظر اولی موافقم
پاسخ:
ممنون از حضورت!
خیلی خیلی ممنون
پاسخ:
خواهش مى کنم :)
۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۲۹ علیرضا امیدیان نسب
ممنون اجیم:)
پاسخ:
خواهش مى کنم :)
۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۹:۳۹ علیـ ــر ضــا
موافقم 
من حافظ میخونم و مولانا و شعرای کلاسیک
البته شعرای شما رو هم میخونما.... :)
پاسخ:
مرسى از حضور گرمتون 
حافظ و مولانا عالیند:)
روح شعر در وجودم جاریه 
در واقع بخش لاینفک زندگیم رو تشکیل داده 
من و شعر با هم زندگی میکنیم ...تاثیر میگیریم و در هم غرق میشیم 
پاسخ:
کاملا درسته احسنت:)
۰۶ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۵۳ ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
من که شعر خیلی خیلی دوست دارم
یه حس خوب به آدمی القا می کنه،یه نوع آرامش.،فرقی هم نمیکنه سبکش چیه...
فقط مفهومش برام مهمه

پاسخ:
آفرین درستشم همینه:)
  شعر هم مانند موسیقی جزو لاینفک وجود و زندگی ماست..
 شما در شعر هر نوع پیامی که مرتبت به زندگی ما باشد خواهید شنید ..
 پیام عشق و محبت ..‌ پیام کینه و نفرت .. پیام ظلم و ستم .‌‌پیام عدل و داد
 ...  درد و رنج .. فقر و فلاکت .. حق و باطل.. وفا و جفا ... بهار و زمستان 
  گل و بلبل .. شمع و پروانه.. خلاصه هر چیزی که به زندگی ما بستگی داره
 در شعر و جود دارد ... حتی انقلاب و دگرگونی ...
 این حرف ها را نه برای اینکه خودم هم شعر میگویم میزنم ...
بلکه این را حس میکنم ...هرچند میدانم که نظرم شاید زیاد معتبر نباشد ..

پاسخ:
نظر شما از همه معتبر تره چون باید شاعر باشى و یا شعر خوان ماهرى باشى 
تا ارزش شعر رو بفهمى ممنون از حضورتون
۰۷ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۲۰ علیـ ــر ضــا
شعر میخوانیم تا حالمان خوش شود 
زبان شعر به دلیل موجز بودن و دخالت شهود و تخیل، از زبان نثر اثر گذار تر و لذت بخش تر است
پاسخ:
کاملا درست گفتى شعر مختصر و مفید و آهنگین و تو دل برو است😉
۰۸ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۰ علیـ ــر ضــا
😊😉
پاسخ:
🤔🤔🤔😉
۱۰ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۵۲ محمد حسین ظرافتی
مولانا یه چیز دیگه است...
پاسخ:
خخخخ منو با مولانا مقایسه مى کنید انگشت کوچیک دستشم تمى شم 
قیاس مع الفارق است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی