راز های ما

نا گفته ها بسیارند و ناگفته رازها بسیار تر
راز های ما

به سراغ من اگر می آیید
،نرم و آهسته بیایید، مبادا که ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من‌!
به یاد سهراب سپهری عزیز

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۴ - شیمیایی نمونه
    عالی
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۲ - شیمیایی نمونه
    عالی

آسوده ام ...

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ

یک نظر بر من نگارا کن که من  دلداده ام

یک سخن با من بگو هستى که تنها مانده ام


من که خود چیزى نبودم از تو من پیدا شدم

هر چقدر آزاد باشم در نهایت بنده ام


من که مى دانم خطا دارم بسى در زندگى

از خطایم بگذر اى رحمان صفت شرمنده ام


درد هجران مى کُشد من را که درمانش تویى

قدر دریا از فراقت بارها باریده ام 


از سحر تا شام خود را من ملامت مى کنم

در جوانى من چرا از کاروان جامانده ام


شرم دارم رو سیاهم اشک بارم سر به مهر

وقت پیرى تا گشایش ها کند سجاده ام 


با غبارى از گناهان چشم دل هم کور شد

من تو را دیگر ندیدم راه را گم کرده ام


چاره اى ساز اى جهان را چاره ساز ای ره گشا

بى تو من بى چاره ام بى چاره ام درمانده ام


از تو پرسیدم مرا آیا قبولم مى کنى

رو به سویت قبله ام را تازه برگردانده ام


آن که محتاجت شود از دیگرانش بى نیاز

چون که دانم مهربانى پشت در آماده ام


ناگهان درهاى رحمت رو به سویم باز شد

تا ابد خود را گدایت کرده ام آسوده ام

موافقین ۹ مخالفین ۱ ۹۶/۰۹/۱۶
رویا رویایى

نظرات  (۲۶)

آسوده ای :) 
نفس راحت 😚
پاسخ:
الکى مثلا ...
چرا نمی توان خود را دوست داشت؟

« ای فرزند آدم آیا کی میخواھی بخودت رحم کنی و کجا لایق بھشت من باشی. »حدیث قدسی.
حقیقت اینست که انسان از دل فرد دیگری می تواند خود را دوست بدارد.
این سخن خداوند به آدمیزاد دال بر کفر ذاتی اوست که به زبان امروزین نوعی مازوخیزم و خود آزاری و
خود – بد بودن و نفرت از خویشتن است که به انتقامی بی پایان از خویشتن منتھی می شود که ھمان
دوزخ است. براستی این چه رازی است در این حیوان دو پا. که حتی خداوند را ھم گاه به حیرت میاندازد:
« آیا حیرت نمی کنی که چگونه کافر ان بر آتش دوزخ چه صبورانه می سوزند »قرآن – و بلکه بر آتش
دوزخ می رقصند.
این بیرحمی بشر نسبت به خودش از کجاست؟ آدمی حتی نسبت به حیوانات مھربانتر است تا بخودش.
این ھمان راز کفر بشر است که اکثریت مردمان بدان مبتلایند که از یک نظر عین حماقت اوست و از نظر
دیگری عین شقاوت او با خویشتن می باشد. و بقول فیلسوفی خداوند این نوع آدمھا را بیشتر دوست
می دارد که اکثریت قریب به اتفاق مردم را اینگونه آفریده است. تا در دلی ایمانی نباشد انسان نمیتواند
به خود خوشبین و مھربان باشد. و اندکی ھم که بخود مھربانند( مؤمنان) بدست کافران شکنجه و
یا کشته می شوند. گوئی که مھر و عطوفت با خویشتن در مذھب کفر گناه و خیانتی نابخشودنی است .
حقیقت اینست که با عقل خیر و شر و نگاه بھشت و دوزخی ھرگز نمی توان به راز ھستی پی برد و خدا
را شناخت. این نوع اندیشه محکوم به کفر و انکار است. جز با فھم عشق نمی توان خدا را و آنگاه انسان
را شناخت . ھیچکس نمی تواند بدون داشتن پیر و مرادی خود را دوست داشته باشد. اینست مسئله !

از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد دوم ص 111
پاسخ:
ممنون
یه هشتک الکی مثلا
 زیرش میذاشتین :)
پاسخ:
اوهوووم یادم رفت خخخخ
واو فوق العاده بود 
عالی میسراید
بسی لذت بردیم
پاسخ:
خوشحالم خوشتون اومد 
ممنون از لطفتون:)
خوبه ک اسوده ای 
پاسخ:
اگه مى شد چى مى شد
خیلیم خوب
پاسخ:
ممنون
بعد مدتها یه شعر پیدا کردم که واقعا به دلم نشست...
واقعا واقعا واقعا احسنت ...
اومدم بگم مخصوصا فلان بیتش، دیدم بیت قبلی و بعدی و کلا همه ی ابیاتش یه جور قشنگن...
آفرین
پاسخ:
ممنون خیلى به من لطف دارید خوشحالم به دلتون نشست 
نگاهتون قشنگه 
سپاس:)
زیبابود
پاسخ:
ممنون از لطفتون 
۱۷ آذر ۹۶ ، ۱۱:۱۵ آقای سر به هوا(o_0)
از این شعرها هیچ جا دیگه استفاده نمیکنید؟
کتابی،روزنامه ای،مسابقه ای...؟؟؟
وبلاگ حیفه؛ یه عده کپی میزنندمیرن!
پاسخ:
نه هیج جا :(
فعلا دلم گرفته فقط می خوام بنویسم آروم شم 
ولی نمی شم به فکر کپی نیستم به فکر آرامشم 
ممنون از لطفتون اما اگه اینجا هم نزارم منفجر می شم ...
یه مسابقه هست واسه کرمانشاه شاید اونو شرکت کنم ..
۱۷ آذر ۹۶ ، ۱۳:۰۹ نجمه شفیعی
✔✔
پاسخ:
ممنون از حضورتون:)
۱۷ آذر ۹۶ ، ۱۴:۰۸ سپهر صادقی
درود به شما بانو :)
قلم قدرتمند و در عین حال لطیفی دارید :))
پاسخ:
ممنون لطف شما همیشه شامل حال من بوده :)
پایدار باشید..
۱۸ آذر ۹۶ ، ۱۷:۱۳ محمد روشنیان
من در مورد شعر نمی‌تونم نظر بدم
همینطوری کامنت گذاشتم یه فیدبکی داده باشم!
پاسخ:
ممنون از حضورتون:)
سلام عزیزدلمممممم خیلی دل تنگت بودم رویا جووونی 
 بازم گل کاشتی مثل همیشه خخخخ

پاسخ:
سلام فدات بشم منم دلم تنگ بود حال و روزگارت خوب و خوش:)
۱۹ آذر ۹۶ ، ۲۲:۲۲ سام نجفی نیا
عالی مثل همیشه رویا 
ببخشید که یه مدته نتونستم سر بزنم به وبت
پاسخ:
ممنون فداى سرتون
 میدونم سرت شلوغه به کارات برس موفق که هستى موفق تر باشى ...

خیلی زیبا
پاسخ:
ممنون نگاهتون زیباست
این شعرا رو خودتون میگین؟!!!!
بابا خیلی خوب
پاسخ:
خخخ ممنون بله حاصل ذهن خسته  از روزگار من است

یک سخن با من بگو هستى که تنها مانده ام


:)))))
پاسخ:
ممنون از حضورتون:)
۲۱ آذر ۹۶ ، ۲۲:۲۷ علیـ ــر ضــا
بسی احسنت 
عالی بود بلوک رویا 
پاسخ:
میدونم منظورت بلوک نبود بانوک بود 😂😂😂
شاید هم واقعا منظورت بلوک بود ☹️☹️
خوشحالم خوش اومدى در هر صورت
۲۲ آذر ۹۶ ، ۰۸:۱۴ علیـ ــر ضــا
😂😂😂 
نه اشتباه متوجه شدی بلوک میشه ( مادربزرگ ) 😊😂 
اونم بانوک هست که الان کاربرد ندارد 😓😓 😊
ممنون ممنون 😊😊

پاسخ:
واقعا علیرضا داشتیم 😔😔😔
دیگه بانوک کاربرد نداره ☹️☹️
۲۲ آذر ۹۶ ، ۱۶:۱۷ علیـ ــر ضــا
😆😂 
آره داریم اینطوری بلوک رویا 😋 
کاربرد داره منتها برای پیرزن ها نیست 😆
پاسخ:
باشه بابابزرگ 😔😔🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
من که ننه ام قبول دارم برو به جوونا بگو بانوک 😶😶
۲۲ آذر ۹۶ ، ۱۹:۴۸ علیـ ــر ضــا
😊😊 
خوبه که قبول داری 
😐 جوونا نیازی به گفتن ندارن 😊
یا ارزششو ندارن که بگم 😆
پاسخ:
من حرفى ندارم 😕😕
۲۲ آذر ۹۶ ، ۲۱:۵۰ علیـ ــر ضــا
🙂 
خوبه پس . 
پاسخ:
بله خوبه ظاهرا😕
۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۰:۵۱ حصار آسمان
قدر دریا از فراقت بارها باریده ام


کیه که باور کنه
پاسخ:
اگر کسى باور مى کرد که فراقى نبود و اشکى نبود 
۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۱:۰۴ حصار آسمان
نه نبود
اینقدری که من براش توضیح دادم ... 
به سنگ میگفتم میفهمید
پاسخ:
هعییییى روزگار غریب ... 
نمى دونم چرا برعکسه اونى که مى خواى نمى خواد اونى که نمى خواى مى خواد ...
۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۹:۱۰ حصار آسمان
نه من کلا کسی نمیخواد .... خخخخخ
پاسخ:
#درد مشترک
سلام :)
درود خواهر هنرمندم ...
پاسخ:
سلام 
تشکر چهار تا پیچ بود دیگه بستیم شد الاکلنگ:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی