راز های ما

نا گفته ها بسیارند و ناگفته رازها بسیار تر
راز های ما

به سراغ من اگر می آیید
،نرم و آهسته بیایید، مبادا که ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من‌!
به یاد سهراب سپهری عزیز

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۴ - شیمیایی نمونه
    عالی
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۲ - شیمیایی نمونه
    عالی

پناه امن اهل قلم را به انحطاط نکشانیم

سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۹ ق.ظ

چند وقتى هست که شاهد اتفاقات نه چندان جالب در بیان هستیم اول از همه اینکه رسالت بیان را فراموش کردیم و به سمت و سویى  مى رویم که مناسب فضاى پاک و صمیمى بیان  نیست من منکر این نمى شوم که هر کسى میتواند در وب خود هر مطلبى را منتشر کند اما به نظر شما درست است که در بیان که باید مهد ادب و متانت و فرهنگ باشد هر فردى ابراز تنهایى کند و بعد بلافاصله در حرکتى شنیع دیگران به او ابراز محبت و عشق کرده و با الفاظى زننده یکدیگر را خطاب کنند و رسما اخلاق را زیر سوال ببرند بیان جایگاه ویژه اى در قلب هر کدام از ما دارد اما اگر بخواهد به فساد اخلاقى کشیده شود موجب دلسردى اهل قلم خواهد شده و هیچ پناهى براى فرهنگ ما باقى نمى ماند حتما شما نیز شاهد این گونه برخوردها بوده اید امیدوارم بیان همانند جامعه به انحطاط اخلاقى کشیده نشود و کاش مسئولین بیان نظارت بیشترى بر وبلاگ ها داشته باشند چطور وقتى کسى که از وبلاگش کاملا مشخص است که انسان شوخى است و خنده را در بیان آورده سریع جبهه میگیرید که از بیان حذف شود که از نظر بنده خندیدن هیچ مشکلى ندارد اما همان افراد معترض در برخورد با وبلاگى که مشکل اخلاقى دارند نه تنها اعتراضى ندارند بلکه کاملا با وى همکارى مى کنند و هیچگونه مخالفتى با این فضاى زننده در بیان ندارند .در آخر کارى نکنید که دیگر پناهى امن براى اهل قلم نماند.

با تشکر رویا

موافقین ۶ مخالفین ۱ ۹۷/۰۴/۰۵
رویا رویایى

نظرات  (۳۱)

۰۵ تیر ۹۷ ، ۰۱:۱۱ بهرنگ قدوسی
ای درود بر  قلمت 

دخترای خل و چل بخونن   تا بفهمن 

اجازه بدی من باز نشر کنم  تو  وبم
پاسخ:
هر انسان مخالف انحطاطى میتونه انتشار بده 
لطف مى کنید آقاى قدوسى
:(
پاسخ:
غمگین شدن هم داره تا کى تحمل کنیم رفتار زشت کسانى اینجا را با کافه اشتباه گرفته اند
۰۵ تیر ۹۷ ، ۰۱:۱۵ بهرنگ قدوسی
کیا غمگین شدن 🤣🤣🤣🤣
پاسخ:
با آقاى m.r بودم که :( شدند
یه چیزی بگم
من به شخصه با وب این اقا مشکل ندارم پستای جالبی میذاره
من مشکلم با کامنتاشع
اصلا تو نمی دونی چقد این موجود پر روعه اگه بهش اعتراضی شد واسع اینع که توهین و با شوخی اشتباه گرفتع
و اگه این موضوع درست کنع من مشکلی باهاش ندارم
و
در مورد اون مورد دوم اطلاعی ندارم
پاسخ:
این وبلاگ هیچ ادعایى ندارد و تکلیف مشخص است توهین رو من هم قبول ندارم
ولى در مقابل پست خنده دار که جنبه ى عمومى دارد چنان جبهه گرفتند که انگار با 
به خود آن شخص گفته شده اما وبلاگ هایى که ادعا دارند چرا کامنت هاى مکرر و اسف بار
در وبلاگ ها ى بى محتوا مى گذارند؟؟؟
نع ببین اگع بخوای اسکرین می گیرم برات میفرستم
میگم ایشونو تا موقعی کع یه درشت بارش نکنی واینمیستع
دختر مردم نامزد دارع 
شرو می کنع به توهین ب خودش و نامزدش و ...
چن بارم با خودم بحثش شد
پاسخ:
منم گفتم با توهین مخالفم 
توهین و خنده و شوخى فرق مى کنند معانیشون 
شما تشریف ببر وبلاگ هایى میگم رو بخون
 ببین چه کسایى اونجا هستند و چه چیزهایى مى نویسند
دقیقا همینطوره!

درود بر شما
پاسخ:
تشکر از حمایت شما 
۰۵ تیر ۹۷ ، ۰۱:۳۰ بهرنگ قدوسی
دادا  فحش دادی  اونم  فحش خیلی بد  اسکرین گرفتم بزارم تو وب
صد نفر حمله می کنید به من توقع داری بهت چیزی نگم  من تو وب یکی شوخی می کنم به بقیه چه ربطی داره  m.r  تو و خیلی های دیگه  دخالت می کنید
گیرم اصلا  پست و کامنت های من تو هین امیز  
.اونایی که میرن با دختر تو  بیان خلوتی رل میزنن و میخوان دوست بشن  اونا پس وضعیتشون  چی 😂😂😂😂
پاسخ:
دوستان با همه هستم کسى حق نداره در این وبلاگ به کسى دیگر توهین کنه
در ضمن مشکلاتتون رو تو خصوصى حل کنید این پست رو گذاشتم که جلوى خیلى چیزها گرفته بشه
۰۵ تیر ۹۷ ، ۰۱:۳۲ بهرنگ قدوسی
مرسی اقای خاص  که در مسیر عدالتی 

فدا مدا 😂😂😂😂😂
۰۵ تیر ۹۷ ، ۰۲:۲۳ علی ابن الرضا
حرفتون عاقلانه و منطقیه..هرچند نمیدونم  کدوم موضوع منظورتون بوده چون حد اقل اونایی من دنبال میکنم هیچکدوم اینجور نیستن
پاسخ:
من هم تصادفى برخورد کردم از وبلاگ دوستانى که دنبالشون کرده بودند
باورتون نمیشه در عرض مدت زمان خیلى کمى یه وبلاگ بى محتوا چقدر مخاطب آقا پیدا کرد
و چه کامنتایى گذاشته مى شد 
۰۵ تیر ۹۷ ، ۰۲:۲۹ علی ابن الرضا
متاسفانه همینجوره ...اکثرا ماها همه جا همینجوریم...شما پیج بزرگترین آدمای مملکتمونو با خزترین افراد مقایسه کنی میبینی ...متاسفانه....هرچند تو بیان اینچیزا موندنی نیستن زود خسته میشن میرن خدا ر شکر
پاسخ:
ولى باید یاد بگیریم به چیزهایى که حقه اعتراض کنیم نه چیزهایى که ذات قضیه بد نیست 
ممنون از حضورتون
اغا من دیگع کاری ندارم
دیگع خودتون میدونید و بقیع فقد خواهشا بیش از حد شوخی نکن 
مرسی
پاسخ:
چشم
سلام
شرمنده از کجا فهمیدید.همه اون های نظر گذاشتند،آقا هستند.اصلا اون وبلاگی به اسم دختر هست،از کجا مطمئنید که خانم هست...این مورد ها هم فکر کنید...
بنده جای بهم بی احترامی بشه.نظر نمیزارم...
با نظر تون هم موافق هستم انسان بایستی خودش برا خودش ارزش قائل باشه...

پاسخ:
سلام
چون همه ى اونها آدم هاى سرشناس بیان بودند که به آقا بودنشان شکى نیست 
و اینکه صاحب وبلاگ نام خانم دارند نه مستعار
من هم توهین رو تایید نکردم صرفا موضوع بلاگ مدنظر بنده بود
با تشکر از حضورتون
یکی از دلایلی که من از بلاگفا بدم میاد زیادی این نوع وب های آب دوغ خیاریست....
پاسخ:
اینجا هم داره زیاد میشه اگر خودمون جلوش رونگیریم 
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۰:۴۶ آقای مُرَّدَد
سلام دوست عزیز. شاعر میفرماید "ادب مرد به ز دولت اوست"
یعنی هیچی نباش ولی ادب داشته باش. ادب نداشته باشی، هرچی هم که باشی، هیچی نیستی. شخصا با کسی نه پدر کشتگی دارم و نه دلیلی میبینم که بخوام درمورد کسی قضاوت کنم و نه حتی صلاحیت قضاوت دارم. درمورد بهرنگ عزیز ، پویا و پر انرژیِ بلاگ:
از اونجایی که در هر وبلاگی پا میذاریم کامنتهای ایشون هم سرآمدِ و هم نقل مجلس، خواسته یا ناخواسته برای سر در آوردن از موضوع و پیرنگ های مطالب دوستان که دیدگاه ها رو میخونیم، بهرنگ عزیز هم خوانده میشوند. اگر اجازه بدید اینجا خطاب به ایشون عرض میکنم.
 بهرنگ عزیزم یک بار یک مطلب پر و پیمون برات نوشتم اما ارسال نکردم چون من کی باشم که... خواستم برای خودت ارسال کنم که باز گفتم الان بهرنگ میگه تو کی باشی که.... 
چکیده ای از پرخرفی هایم را اینجا در حضور خانم با وقار و متشخصی مثل رویا خانم عرض میکنم. بهرنگ عزیزم! هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. مثلا در گفتگوی بسیار تخصصی و جدی در مورد ازدواج، هرچند س(یه چیز جالب یک پروانه الان اومد نشست رو کیبوردم. صبر میکنم تا بره)
رفت. 
فکر کنم اومد بگه اینها رو ننویسم.  
بهرنگ عزیز! من هم مثل شما شوخم. مثل شما انرژیِ دوستان اطرافم هستم. اما وقتی مثلا تو یه بانک یا اداره میرم، اونطوری که با دوستانم برخورد میکنم با اونها برخورد نمیکنم. شما بزرگواری و خودت هم میدونی اینها رو . فقط به خاطر صمیمیتی که با عده ی زیادی از دوستان داری، به اشتباه فکر میکنی که با همون دوست میتونی در زیر هر مطلب، حتی جدی هم شوخی کنی. ...حتما بهتر میدونی. تو یه وبلاگی خوندم وسط یک بحث تخصصی یه شوخی کردی. جواب کامنتت داده نشد. بعد نوشتی میخوای دیگه برات کامنت نذارم. گفت نذار و دیگه نذاشتی. این نشانه ی ادب شماست. اما ادبت رو قبل از تذکر دادن دیگران سر لوحه ی پیام ها کامنت هات قرار بده. امیدوارم مغز حرف بنده ی حقیرو گرفته باشی.
پوزش از رویا رویایی
پاسخ:
سلام ممنون از تذکر زیبا و به جاتون 
یک نکته هم من اضافه کنم در ابتداى کار وبلاگ ایشون 
بى ادبى نبود صرفا پست خنده دار بود بعد یه عده به اون پست رو 
که جنبه ى عمومى داشت شخصى برداشت کردند وبه نظر من
از همونجا خیلى از حرمت ها شکسته شد و واکنش آقاى قدوسى شدید تر شد 
کار هیچ طرف پسندیده نیست از نظر من کاش از پروانه عکس مى گرفتید:))
ولى مطلب من در مورد ایشون نبود اصل مطلب در مورد موضوع مهمتر و جدى ترى بود
سلام رویا بانو :)

درود بر شما ...

خدا خودش هوای همه مون رو داشته باشه تا در در مورد دوستانمون زود قضاوت نکنیم .
و از طرفی خودمون رو مبرا از خطا بدونیم ...
پاسخ:
سلام 
بله دقیقا شما درست فرمودید
هیچ کسى مبرا از خطا نیست 
اما این خورده گیرى بر مدعیان ببشتر است تا بر بى ادعایان
تشکر از حضورتون
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۱:۰۱ آقای مُرَّدَد
اساعه ادب شد. یکم: برای اینکه پروانه رنجیده خاطر نشه مجبور شدم بی حرکت فقط نگاش کنم. 
دویُم: من چیزی درمورد مطلب بهرنگ عزیز نمیدونم. از کامنتهای شما اینطور حدس زدم.
سیُم: هر بلاگری حق داره هرچی که دلش میخواد نشر بده. سخن من درمورد حضور بهرنگ عزیزم در بلاگِ بلاگر های دیگه و نحوه ی دیدگاه نوشتن و ... غیره بود:) والا روح پاک این پسر، برای همه ی ما ثابت شده ست./.
تندرست باشید و برقرار

بخوانید مرا
پاسخ:
الهى آخه ما انقدر دود دیدیم پروانه ندیدیم دلمون گرفته است خوش به حالتون 
بنده از طرف ایشون معذرت مى خوام ولى براى مشکل اخلاقى عده ى دیگر فکرى کنید 
سلامت باشید
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۱:۰۱ 👼😘فرشـ👼ـتـه بـی بـال 😊😍
سلام
اگه منظورتون ب وب بندس که واکنش نشون دادم چون مال اینه که منم صبری دارم نمیتونم در مقابل توهیناتی که ب شعورو شخصیتم میشه ساکت بمونم چندین بار به خود بهرنگ ما اخطار دادیم از همون اول ک شروع کرد به شوخی هاش ولی اسم این کاراشو نمیشه گذاشت شوخی قطعا به شما همچین توهینایی میکرد شما هم ساکت نمیموندین و اینکه هیچوقت کسیو قضاوت نکنید
در جواب بهرنگ که همچین چیزی گفته
.اونایی که میرن با دختر تو  بیان خلوتی رل میزنن و میخوان دوست بشن  اونا پس وضعیتشون  چی 😂😂😂😂

اونوقت که میری تو وب دخترارو اونجور حرف  میزنی

درسته فضای بیان بهم ریخته ولی یکم شعور بد چیزی نیست واقعا عصبیم از همچین واکنشی که نشون دادید ماهم با پستای فانش مشکلی نداریم ولی شوخی باید درست باشه ه اینکه توهین ما خودمون شوخی میکنیم چراکسی ناراحت نمیشه؟

یه کامنت برای من ارسال کردند که واقعا نمیدونم چطور به خودشون اجازه دادن ک همچین چیزی بگن و واقعا ناراحت شدم

بهرنگ قدوسی به جای عذرخواهی به خاطر توهیناتش میاد اینجا و این جور حرف میزنه پس عبدا عقب بکشم

به خاطر تمام توهیناش باید جواب بده


پاسخ:
من هم قبول دارم دوست عزیز توهین به افراد در چنین فضایى ابدا توجیه پذیر نیست 
ایشون میدونن و کارى که مى خوان بکنن و معذرت خواهى بکنن یا نکنن 
ولى شما که در برابر این توهین ها اعتراض کردید یه کمپین اعتراض به فساد تو بیان هم راه بیندازید
وگرنه هر روز شاهد وبلاگ هاى بى محتوا هستیم تشکر
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۱:۴۰ علیرضا آهنی
خطاب به بهرنگ ، توهین با شوخی فرق داره ، شما به بقیه چیکار داری ؟ سرت توی لاک خودت باشه
پاسخ:
آقاى آهنى کاش همینقدر جدى به قسمت اول متن هم اعتراض مى کردید
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۳ قلم به دست
واقعا موافقم
تنها سرویس دهنده وب که همچین وبلاگهایی نداشت بیان بود
ولی الان ببینی
خیلی از مطالب غمگین و نمیدونم حالم بده و خوب نیستم و خدایا این چه زندگیه و اینجور چیزاست
پاسخ:
دقیقا دوست عزیز و جالب تر کامنتاى بعضى افراد و احساس همدردى هاى غیر متعارف است
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۸:۲۰ علیرضا آهنی
قسمت اول هم داره یه فاجعه بسیار شدید وحشتناک ایجاد میکنه .
پاسخ:
بله دقیقا
۰۵ تیر ۹۷ ، ۱۹:۵۹ علیرضا آهنی
باز نشر شد ، امیدوارم روزی بیان ، رسانه اهل قلم ، واقعا رسانه اهل قلم شود.
پاسخ:
من هم امیدوارم :)
سلام رویاجان 
من تو یه وب دیگ مطلب شما رو خوندم 
من یک وبلاگی رو دیدم که به صرلحت حرف رکیک نوشته بودند و تو کامنتاشون فضاحت می بارید دنبالشون کرده بودم صرفا جهت پست های طنزشون ولی کامنتارو که دیدم فوری قطع کردم خجالت هم خوب چیزیه 
درباره ی شوخی و این حرفا هم من آدم جدی هستم و تو فضای مجازی جدی تر هستم موردی ببینم بلاک می کنم 


پاسخ:
سلام مریم جان
کارتون درسته شما ولى باید از ریشه درست بشه با بلاک حل نمیشه
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۰:۰۳ علیرضا آهنی
راستی ، پیشنهاد میکنم ، مثالی را افزوده تا خوانندگان نادرست برداشت نکنند 
سپاس گزارم
پاسخ:
یعنى نام وبلاگ و دنبال کننده رو بگم ؟ این که بردن آبروعه
ولى مى تونم نمونه پست و کامنت رو بگم 🤔🤔
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۰:۱۸ آقای سر به هوا :)
از ما کاری بر نمیاد
پاسخ:
پس باید منتظر شرایط بدتر باشیم 
حداقل اعتراض کنید
۰۵ تیر ۹۷ ، ۲۰:۲۱ علیرضا آهنی
نمونه پست و کامند منظورمه ، ابروی کسی ریخته نشه اصلا
پاسخ:
چشم سعى مى کنم بزارم 
من میتونم کمکی کنم ؟ 
پاسخ:
بله چرا نتونین هر چقدر این مطلب یا مشابه این 
بیشتر خونده بشه تاثیرش فراگیر تره 
شما مى تونید یااین مطلب رو باز نشر کنید 
یا به قلم و تجربه ى خودتون مطلبى رو منتشر کنید 
کمک بزرگى مى کنید :)
باشه رویاجان فردا می نویسم یا همین رو بازنشر میدم ولی من خواننده ی خارج از بیان هم دارم آبروی بیان میره😣
پاسخ:
هممون داریم مقصرصد درصد که بیان نیست هممون کوتاهى کردیم
آبروى همه در خطر میفته اگر کارى نکنیم 😕😕
۰۶ تیر ۹۷ ، ۰۰:۰۲ فرناز فرزان
با حرفهای رویا جان کاملا موافقم
پاسخ:
ممنون از لطفت فرناز عزیز:)
۰۹ تیر ۹۷ ، ۱۴:۲۲ ریحانهــ (:
عالی بود.
واقعا خیلی خیلی موافقم.
پاسخ:
آفرین :)))
۱۲ تیر ۹۷ ، ۱۳:۰۰ بهرنگ قدوسی
یه جا خصوصی رو فعال کن

خصوصی رو چرا بستی😤😤😤
پاسخ:
خخخخخ 
این بهرنگ خیلی روی مخه
پاسخ:
شما؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی