راز های ما

نا گفته ها بسیارند و ناگفته رازها بسیار تر
راز های ما

به سراغ من اگر می آیید
،نرم و آهسته بیایید، مبادا که ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من‌!
به یاد سهراب سپهری عزیز

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۴ - شیمیایی نمونه
    عالی
  • ۱۴ فروردين ۹۹، ۱۹:۰۲ - شیمیایی نمونه
    عالی

سازِ شیدا

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۴ ق.ظ

وقتى که دل تنگت شَوم دل را به دریا مى زَنم

در دل ترانه هم چو نى با سازِ شیدا مى زنم


گوید چو مى آیى صبا همره شدم با غنچه ها

شب را رها کردم دم از خورشید فردا مى زنم


عشقم تو را افزون تر از بلبل به گل ها مى شود

فریاد دوسَت دارم از دل شد که رسوا مى زنم


عاشق مَنم معشوق کو، لیلى مَنم مجنون کجا

جایى که او باشد مَنم میخانه آن جا مى زنم


لحظه ىِ دیدارت شود چشمم که روشن مى شود

غم را رها من مى کنم شادى به سُرنا مى زنم


دیدى سحر شد پس بیا شب در به در شد پس بیا 

تنها شدی من هم پل از تنها به تنها می زنم


چشمم به عکست خیره شد داغم ز دورى تازه شد

من بوسه ام را بر رُخت آرام و زیبا مى زنم


آهى کشیدم کز دلم ناگاه توفانى شدم

بارد چو باران از سما اشکم به سیما مى زنم


عاشق شدم من بى وفا با من تو کردى صد جفا

من صحبت از حُسنت که در، پنهان و پیدا مى زنم


عشقت که دل را معجزه یادت به یادم خاطره

امشب نیایى تا سحر من سر به رویا مى زنم


موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۸
رویا رویایى

نظرات  (۱۵)

1-وزن و آهنگ این شعرتون خیلی زیبا و روان بود !!!

2-عاشق مَنم معشوق کو، لیلى مَنم مجنون کو

جایى که او باشد مَنم میخانه آن جا مى زنم


شعراتون کاملا مشخصه یه زن  این شعر رو می سراید اگر کسی تخلص شما رو ندونه !!یعنی از زبان شخص خودتون می سرایید ،جذابه این!!!



3-انتخاب واژگان هم تو این شعر خیلی حساب شده بود !!! واسه وزن ،واژه  انتخاب نکردید ،واسه خود شعر و مفهومش واژه انتخاب کردید که زیبایی کار رو افزود

من مثل شما دایره لغت خوبی ندارم فقط می تونم بگم عالی بود خانم محترم!!!!!!!!سپاس!!



پاسخ:
ممنون آقا وحید با تلاش همه چی کم کم درست میشه شما هم حس خوبی دارین حتما می تونین بهترین شعر ها رو بگین
راه برای ما بسیار است و همچنان باید جلو بریم و دلسرد نشیم موفق باشید
درسته!! تلاش در مسر استعداد !!! نه تلاش بیهوده!!!

شما تلاشتون در مسیر استعداده!!این خوبه !!
پاسخ:
چرا بیهوده من تو شعرای وب شما هم پیشرفت دیدم پس این یعنی استعدادشو دارین!!
من همیشه وزن موردنظرم بود ولی اینبار با هر مصراع نقش افرینی میکردم تو ذهنم بدون اینکه به وزن توجه کنم
واقعا قشنگ و عالی بود
متن به وزن واقعا میخورد
فوق العادس این شعر
و اینم بیت مورد علاقه من " عشقت که دل را معجزه یادت به یادم خاطره
 امشب نیایى تا سحر من سر به رویا مى زنم "
پاسخ:
ممنون حسنا جونم!
خیلی لطف داری 
انتخابت هم باعث افتخاره منه :)
عالیه

من موندم همه شعراتون رو تو یه کتاب نمی نویسید و چاپش کنید.
پاسخ:
کجا موندی؟ منظورت اینه که چرا این کارو نمی کنم!
انشاالله از مهرماه به کمک دوستانم قراره کارای ارشاد و ثبت اشعار رو انجام بدیم 
و اگر خدا بخواد چاپشون کنم 
مرسی از لطفت و حضور گرمت

وقتى که دل تنگت شَود دل را به دریا مى زَنم

در دل ترانه هم چو نى با سازِ شیدا مى زنم



عاشق مَنم معشوق کو، لیلى مَنم مجنون کو

جایى که او باشد مَنم میخانه آن جا مى زنم



چشمم به عکست خیره شد داغم ز دورى تازه شد

من بوسه ام را بر رُخت آرام و زیبا مى زنم




بیت های مورد علاقه من!!


لطفا بیت های مورد علاقه خودتون رو هم از این شعر بگید !! جالبه !!!!
پاسخ:
تو این شعر ریا نباشه همه ی بیت هاشو دوست دارم 
یعنی تو این دو شعر اخیر همه ی ابیات رو دوست دارم
ولی در مورد شعرهای قبلی میتونستم انتخاب کنم 
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۵۸ علیـ ــر ضــا
بسیار زیبا و عالی مثه همیشه تو وبتون لذت میبرم 
طبق جواب کامنت های که داده بودین تو همین پست 
یه کتاب بعنوان هدیه 😍 به ما تعلق نمی‌گیرد !😂
پاسخ:
چرا تعلق نگیره😂اولیشو اختصاصى براى خودتون پست مى کنم😉
فقط باید چاپ بشه خخخخ
فقط میتونم لبخند بزنم چون واقعا لذت بردم :)))
ممنونم رویاجونم 
پاسخ:
ممنون از حضورت انشاالله همیشه بخندى:)
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۲ تنهای خسته
اومم خوشم اومد
دیگه مثله قبلی نمی تونم شعر در وصفش بگم

ولی خوب مصرع اول بیت دو و مصرع دوم بیت سه یکم مشکل داشت
یه کوچولو ها
ولی خوب از بس بقیش  خوبه به چشم نمیان
پاسخ:
فداى سرتون شما اون قبلى رو هر بار کپى کنى تو کامنتا 
انقدر ارزش داره که تا آخر عمر ازش لذت ببرم
ممنون از نظر خوبتون:)
در ضمن اون دومصرع نقدتون به جا بود که تصحیح شد ممنون که باعث پیشرفت من هستین
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۲۱ آقای سر به هوا(o_0)
:)
پاسخ:
:)
 بانو رویا... درود 
 اعجاب آور است خیلی زیبا بود ..
پاسخ:
ممنون از لطفتون:) اگر یاریتان نبود من هنوز اندر خم یک کوچه بودم:/
بسیار بسیار قشنگ بود رویا جون ^__^
پاسخ:
مرسى عزیزم:)از حضور گرمت
عالی بودن
پاسخ:
مرسى ممنون از دلگرمیتون:)
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۵۰ علیرضا امیدیان نسب
خیلی عالین شعرات
پس میخوای چاپ کنی مبارک باشه انشاءالله موفق بشی
پاسخ:
مرسى آقا علیرضا شمام موفق هستى موفق تر باشى:/
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۵۰ سام نجفی نیا
عالی بود رویا عین همیشه 
پاسخ:
سلام خوب شد که اومدى ممنون:)
۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۵ فرناز فرزان
خیلی قشنگ بود رویا
دستت درد نکنه
پاسخ:
مرسى از حضور گرمت:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی